Každý rok představí Apple, Samsung, Google nebo jiná technologická značka novou generaci telefonu. Na pódiu stojí nadšený ředitel, který s leskem v oku vypráví o tom, jak „nejnovější model“ má ultra-lehké, ultra-odolné a ultra-premiové tělo. „Je to mistrovské dílo moderního designu“. Mezitím na obrovské obrazovce rotuje telefon v HD detailu, aby každý viděl, jak je nádherný.
Proč si ale výrobci telefonů dávají tolik záležet na designu? Vždyť co udělá průměrný uživatel, když si tenhle technologický skvost koupí? Vytáhne z kapsy silikonový obal za stovku a telefon do něj strčí dřív, než se ho vůbec dotkne.
Tak k čemu vlastně ten design je? Proč si firmy dávají takovou práci s něčím, co nakonec nikdo nevidí? Jedna ze záhad vesmíru, která možná zůstane navždy nerozluštěna.
Přiznejme si to – moderní telefony jsou sice krásné, ale taky křehké. Dříve mobily přežily pád z druhého patra a maximálně jim vypadla baterka. Dnes? Jeden nešťastný skluz ze stolu a máme v kapse pavouka, co stál dvacet tisíc. Takže si pořídíme obal. A možná i ochranné sklo. Ať to náhodou neodnese i displej.
Je to trochu jako s luxusním spodním prádlem – hezké, ale kolik lidí ho opravdu uvidí? Firmy se předhánějí, kdo vytvoří elegantnější a sofistikovanější design, ale realita je taková, že většina telefonů skončí zabalená v gumovém obalu, dost často s nevkusným motivem.
Představte si svět, kde by se telefony dělaly tak odolné, že by obaly nebyly potřeba. Pevná těla, nerozbitné displeje, materiály odolné vůči každému pádu. Jenže tady by se firmy trochu chytily do pasti – kdyby byly telefony nezničitelné, nekupovali bychom si nové tak často. A kdyby se neškrábaly, kdo by pak utrácel za „prémiové“ ochranné kryty?
Nakonec si stejně každý musí odpovědět sám. Chceme telefon používat tak, jak ho designéři zamýšleli, nebo se ho budeme bát pustit z ruky bez vrstvy gumy a plastu? Upřímně přiznávám, že patřím k „tele-nudistům“ a mobil si užívám tak, jak ho stvořila příroda. Ehm, tedy, vlastně jak ho stvořil Samsung.
A vy? Jste tým „nahý telefon“ nebo „tělo obalené jak mumie“?